Na początku musimy porządnie umyć nasz jednoślad. Potrzebne do tego będzie wiaderko z ciepłą wodą (najlepiej z płynem do mycia naczyń), miękka szczotka i szmatka. Nie powinno się myć roweru wodą pod wysokim ciśnieniem (np. Kärcherem), gdyż woda dostaje się w miejsca, w które nie powinna się dostać wypłukując smar np. z łożysk kół, korby oraz z innych elementów.
W przypadku mycia całego roweru możemy kupić specjalne szczoteczki dedykowane do samego układu napędowego. Jeśli jest on bardzo zabrudzony powinniśmy czyścić go szczoteczkami z krótkim i długim włosiem, tak aby dotrzeć do wszystkich elementów. Kółka prowadzące tylnej przerzutki rozkręcamy i dokładnie czyścimy - zbiera się tam dużo brudu. Kasetę (tylne zębatki) czyścimy za pomocą szczotki z długim włosiem, tak aby wydłubać cały brud spomiędzy poszczególnych kół zębatych. Podobnie postępujemy z korbą (przednie zębatki).
Po dokładnym umyciu pojazd należy wysuszyć.
Kolejny krok to smarowanie układu napędowego i innych elementów. Sprawdzamy na całej długości, czy pancerze i linki od hamulców i przerzutek nie są uszkodzone - np. pozaginane - jeśli tak, to trzeba je po prostu wymienić (nie jest to duży wydatek). Jeśli linki chodzą ciężko, to warto przesmarować je wewnątrz olejem do łańcucha. Następnie sprawdzamy czy nie wytworzyły się luzy na śrubach hamulców, przerzutek, kierownicy i kół.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz