
Prosimy o zapoznanie się z regulaminem rajdu i o wypełnienie formularza zgłoszenia dziecka na rajd.
7 czerwca w Parku Zielona w Dąbrowie Górniczej odbędzie się ciekawa impreza sportowo-rekreacyjna skierowana do dzieci.
Będziński Klub Rowerowy "Ghostbikers" wraz z Partnerami organizuje rajd na orientację dla dzieci z opiekunami.
Rajd na orientację to impreza, w której podstawowym zadaniem
startujących jest odnajdywanie punktów kontrolnych w terenie przy pomocy
mapy, na której są umieszczone. Rywalizacja polega na zaliczeniu jak
największej liczby punktów kontrolnych w jak najkrótszym czasie.
Poruszanie się między punktami jest dowolne co oznacza, że uczestnicy
sami wybierają sobie trasę przejazdu lub przejścia między nimi.
Organizatorzy przygotowali dwie trasy: pieszą do 10 km oraz rowerową do
30 km.
Specyfika rajdów na orientację pozwala skrócić trasę w dowolnym
momencie, co stanowi dużą zaletę - można zmodyfikować trasę do wieku i
możliwości kondycyjnych dziecka.
Udział w imprezie jest bezpłatny, projekt jest współfinansowany przez
Urząd Miasta, organizatora oraz partnerów.
Na mecie rajdu na uczestników czeka poczęstunek oraz ognisko. Dla
dzieci, które zdobędą miejsca od 1 do 3 przygotowane są trofea. Wśród
uczestników rajdu obecnych na zakończeniu rozlosowane będą upominki.
REGULAMIN RAJDU NA ORIENTACJĘ DLA DZIECI Z OPIEKUNAMI „W POSZUKIWANIU DĘBOWYCH LIŚCI”.
TERMIN I MIEJSCE RAJDU:
Rajd na Orientację „W poszukiwaniu dębowych liści” zwany dalej Rajdem odbędzie się w dniu 7 czerwca 2014 roku w Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA w Parku Zielona (Dąbrowa Górnicza).
Terenem rozgrywania zawodów będzie obszar Parku Zielona i okolice akwenów wodnych Pogoria III, Pogoria IV, Pogoria II, Pogoria I;
CELE IMPREZY:
- popularyzacja imprez na orientację jako doskonałej formy spędzania wolnego czasu;
- propagowanie zdrowego trybu życia, turystyki i rekreacji;
- praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą
i kompasem;
- pokazanie Dąbrowy Górniczej jako centrum aktywnego wypoczynku Zagłębia
i Górnego Śląska;
- zacieśnianie więzi rodzinnych w ramach wspólnej rywalizacji;
- wyłonienie najlepszych zawodników wśród uczestników.
BAZA RAJDU:
Bazą rajdu będzie Centrum Sportów Letnich i Wodnych POGORIA w Parku Zielona (Dąbrowa Górnicza).
Centrum Sportów Letnich i Wodnych Pogoria w Parku Zielona,
41-300 Dąbrowa Górnicza
ul. Letnia 9
ORGANIZATOR:
Będziński Klub Rowerowy „Ghostbikers”,
Będzin ul. Sielecka 97/16
42-500 Będzin
SPONSOR:
Rajd finansowany przy udziale środków Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.
Realizacja projektu w obszarze upowszechniania rozwoju sportu turystyki i rekreacji.
WYŻYWIENIE:
Organizator zapewnia jeden ciepły posiłek (kiełbaski) w Bazie Rajdu (po Rajdzie).
TRASY:
Uczestnicy będą mieli do wyboru 2 trasy:
• Rowerowa – do 30 km;
• Piesza – do 10 km.
HARMONOGRAM IMPREZY:
7 czerwca (sobota):
- 10:00 – 11:50 - praca sekretariatu rajdu – wydawanie pakietów startowych,
- 11:50 – odprawa techniczna rajdu,
- 12:00 – start rajdu,
- 12:00 – 17:00 - rywalizacja zawodników na trasie pieszej oraz rowerowej,
- 16:00 – 18:00 - ognisko z pieczeniem kiełbasek dla uczestników rajdu
- 18:00 – podsumowanie i ogłoszenie wyników rajdu – uhonorowanie zwycięzców
PUNKTY KONTROLNE:
Punkty kontrolne (PK) w terenie będą oznaczone lampionami. Lampiony to biało-pomarańczowe kartki formatu A4, z numerem punktu, perforatorem oraz kodem punktu. Obecność na punktach będzie potwierdzana na kartach startowych, które uczestnicy (po otrzymaniu w biurze zawodów) muszą posiadać przy sobie. Potwierdzenie punktu kontrolnego będzie polegać na przedziurkowaniu odpowiedniej kratki na karcie startowej, w przypadku gdy na punkcie nie będzie perforatora należy spisać kod punktu na kartę startową lub zrobić zdjęcie kartki/lampionu na punkcie. W przypadku braku lampionu należy udokumentować fakt przybycia na miejsce PK zdjęciem miejsca,
w którym powinien znajdować się PK. Punkty kontrolne zlokalizowane będą na ewidentnych obiektach, typu: skrzyżowanie szlaków, pomnik, krzyż, kapliczka, skała itp. Ich odnalezienie nie powinno stanowić problemu dla każdego turysty. Każdy z zawodników powinien odwiedzić punkt osobiście.
ZASADY ROZGRYWANIA ZAWODÓW:
Uczestnicy na poszczególnych trasach będą sklasyfikowani w kategoriach:
- dzieci do 10 roku życia;
- dzieci od 11 do 14 roku życia;
- młodzież od 15 do 18 roku życia.
• Aby zostać sklasyfikowanym w zawodach na każdej z tras należy prawidłowo potwierdzić co najmniej jeden PK;
• Za każdy prawidłowo potwierdzony PK zawodnik otrzyma 1 punkt przeliczeniowy;
• Zwycięzcami w poszczególnych kategoriach zostaną osoby, które na danej trasie zdobędą najwięcej punktów przeliczeniowych w najkrótszym czasie;
• W klasyfikacji w pierwszej kolejności brana będzie pod uwagę suma punktów przeliczeniowych, a w drugiej czas przybycia na metę;
• Za przybycie na metę po wyznaczonym limicie czasu naliczane będą punkty karne – za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia odejmowany będzie jeden punkt przeliczeniowy;
• W zawodach wykorzystywana zostanie mapa turystyczna;
• Zawodnicy zobowiązani są do jazdy w kasku sztywnym;
• Zaleca się wyposażenie uczestników w mapnik, licznik kilometrów, kompas i podstawowe narzędzia do naprawy roweru;
• Nieklasyfikowani będą zawodnicy, którzy nie przestrzegają zasad sportowego zachowania, nie zaliczyli żadnego punktu kontrolnego, nie zwrócą karty startowej po przybyciu na metę lub nie dotrą na metę do godz. 18.00;
• Uczestnicy, którzy podczas zawodów nie mogą bądź nie chcą kontynuować jazdy z jakiegokolwiek powodu, zobowiązani są poinformować o tym fakcie Organizatora;
• Organizator zastrzega sobie prawo do skrócenia tras zawodów lub odwołania zawodów ze względu na złe warunki atmosferyczne.
WARUNKI UCZESTNICTWA W ZAWODACH:
• Wypełnienie formularza zapisów na stronie:http://liscie.ghostbikers.pl/formularz-zapisow/
• Podpisanie oświadczenia o udziale w zawodach na własną odpowiedzialność (w bazie Rajdu);
• Osoby w wieku 16-18 lat będą musiały przedstawić pisemną zgodę rodziców lub opiekunów na udział w zawodach;
• Osoby poniżej 16 roku życia zobowiązane będą brać udział w zawodach pod opieką osoby pow. 21 roku życia.
Uczestnik startuje w rajdzie BEZPŁATNIE, obowiązuje limit 150 osób.
ŚWIADCZENIA:
• Zaplecze sanitarne (wc),
• karta startowa, mapy i numer startowy,
• posiłek regeneracyjny na mecie – kiełbaska i biesiada przy ognisku,
• dla osób, które zdobędą 3 pierwsze miejsca w każdej kategorii trofea i dyplomy.
• upominki dla wybranych uczestników, którzy wezmą udział w oficjalnym zakończeniu zawodów (losowanie).
POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
• Rajd będzie się odbywał przy nieograniczonym ruchu drogowym, dlatego uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów ruchu drogowego
• Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki losowe zaistniałe podczas dojazdu uczestników na Rajd i powrotu z niego a także podczas jego trwania
• Każdy uczestnik bierze udział w Rajdzie na własną odpowiedzialność, musi to potwierdzić, podpisując stosowny dokument, w którym zadeklaruje pełną odpowiedzialność za ryzyko i ewentualne obrażenia oraz wyposażenie i zgubione rzeczy.
• Obowiązuje nakaz udzielenia pomocy poszkodowanym uczestnikom Rajdu
• Używanie odbiorników gps podczas trwania zawodów dozwolone jest jedynie w celach archiwizacyjnych trasy
• na trasie rajdu obowiązuje zakaz używania innych map, niż te rozdane przez organizatora
• Zabrania się śmiecenia na trasach Rajdu
• Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Rajdu z powodów niezależnych od niego
• Uczestnik dokonujący rejestracji, akceptuje warunki niniejszego regulaminu i wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.Nr 133, poz.883). Zgadzają się również na otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną i udostępniają w tym celu swój adres e-mail zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 144/02, poz. 1204).
• Uczestnik akceptujący niniejszy regulamin zgadza się na wykorzystanie swojego wizerunku przez organizatora, media, sponsorów oraz partnerów imprezy
• Brak znajomości regulaminu nie będzie uznawany za wytłumaczenie
• Organizator zastrzega sobie prawo do interpretacji niniejszego Regulaminu oraz do jego zmian.
Dla osób, które nigdy nie uczestniczyły w podobnej imprezie przygotowaliśmy krótką informację na temat rajdów na orientację.
Rajdy Na Orientację są imprezami, w których podstawowym zadaniem startujących jest odnajdywanie punktów kontrolnych w terenie przy pomocy mapy, na której są umieszczone. Rywalizacja polega na zaliczeniu jak największej liczby punktów kontrolnych w jak najkrótszym czasie. Zazwyczaj potwierdzenie punktów kontrolnych polega na odznaczeniu w odpowiednim miejscu karty startowej przy pomocy specjalnego perforatora lub spisanie kodu z lampiona na kartę startową. Najczęściej poruszanie się między punktami jest dowolne co oznacza, że uczestnicy sami wybierają sobie trasę przejazdu lub przejścia między nimi. W zależności od rajdu trasę można pokonywać pieszo, rowerem, konno lub kajakiem, kolejność zdobywania PK jest albo dowolna albo narzucona przez organizatora.
Rajdy Na Orientacje to fantastyczna zabawa, ciekawa przygoda i moc wrażeń! Panuje na nich niesamowita atmosfera, bo uczestnicy RNO to wspaniali ludzie mający niebanalną pasję.
Rajdy organizowane przez Rowerową Norkę ze względu na specyfikę, przyciągają nie tylko doświadczonych w orientingu ale także osoby, które nigdy wcześniej nie spotkały się z taką formą aktywnego spędzania wolnego czasu. To od uczestnika rajdu zależy ile punktów zdobędzie, jak długa będzie trasa rajdu.
Zawsze dajemy szansę na zabawę zarówno piechurom i biegaczom jak i rowerzystom.
Jeśli spróbujesz startu w rajdach na orientację, to już nie przestaniesz!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz